Facebook és una de les xarxes socials més conegudes arreu del món i amb més usuaris actius.
Les pàgines de Facebook ja són una solució corporativa per a totes les empreses que pretenen estar al mercat, "ser competència".
Facebook ofereix crear un perfil, pàgina o grup.
- Perfil: per a persones només a títol individual. Màxim 5000 amics.
- Pàgina: per a institucions, empreses o negocis, celebritats. Es gestionen des d'un o més perfils.
- Grup: el grup el crea un usuari i les persones s'afegeixen formant una comunitat reduida amb interessos comuns.
NOTA: S'ha d'afegir més d'un usuari com a administrador de la pàgina, ja que si un perfil d'usuari s'eliminés encara quedaria un altre perfil per administrar-lo.
Es pot crear un «username» perquè la direcció de Facebook sigui més senzilla de recordar. Per a aquest procés s'han de tenir més de 25 fans:
http://www.facebook.com/usernamePer aconseguir admiradors es poden enviar correus electrònics o anunciar-ho.
Vocabulari de Facebook
- Mur o timeline: lloc del nostre perfil on es penja tota la informació que vulguem mostrar o que els nostres amics vulguin compartir.
- M’agrada: quan alguna cosa ens agrada fem clic a “M’agrada”. Amb aquest mecanisme, Facebook, esbrina què t'agrada per a desprès mostrar-te més contingut acord a les teves preferències.
- Missatges privats: enviar un missatge a un altre usuari, en forma de conversa de xat o per missatgeria.
- Perfil: lloc del nostre perfil on es penja tota la informació que volem mostrar o que els nostres amics vulguin compartir.
- Comentar: es poden comentar actualitzacions, fotos, enllaços, etc.
- Etiquetar: quan un amic publica una foto on surts i la marca amb el teu nom d'usuari. Aquestes accions es poden parar o moderar.
Les imatges de la portada han de tenir almenys 399px d'ample i no poden contenir:
- Preus ni informació de compra, com "40% de descompte" o "Descarrega-te'l del nostre lloc web".
- Informació de contacte, com la adreça d'un lloc web, una adreça postal o de correu electrònic, o dades que s'haurien d'incloure en la secció d'informació de la pàgina.
- Referències a elements de la interfície de l'usuari, com "M'agrada" o "Compartir" ni a cap altra funció del lloc de Facebook.
- Crides a l'acció, com "Aconsegueix ara" o "Explica-ho als teus amics".
En aquesta sessió entrarem a Facebook amb el perfil d'usuari creativitza2015@gmail.com i la contrasenya que utilitzem a classe. Cada alumne crearà una nova pàgina de FB.
Per a realitzar això anirem al menú desplegable de la dreta i "Administrar pàgines". I allí trobarem un botó per a crear una nova pàgina.
Les pàgines es classifiquen en 6 blocs.
Escolliu el que més s'adigui amb la vostra pàgina i ompliu les dades que us va demanant. Un cop tingueu la pàgina creada, l'heu de personalitzar amb imatges atractives i començar a escriure comentaris o entrades, entre altres, ah! També podeu crear una "llamada a la acción".
La página la podeu fer sobre el que vulgueu, si voleu seguir amb el tema del bloc, cap problema.
NOTA: No us oblideu de passar a veure i configurar les preferències i informació al panell de configuració.
Per acabar, creeu un enllaç al vostre bloc que visiti la vostra pàgina de Facebook per a que es pugui relacionar pàgina-bloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada